پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3305
-
الف
+

هایائو میازاکی از ساخت آخرین انیمیشن خود خبر داد

هایائو میازاکی انیمیشن ساز ژاپنی از ساخت آخرین انیمیشن بلند خود با عنوان، «بورو کاترپیلار» خبر داد.

هایائو میازاکی انیمیشن ساز ژاپنی از ساخت آخرین انیمیشن بلند خود با عنوان، «بورو کاترپیلار» خبر داد.

هایائو میازاکی انیمیشن ساز بزرگ ژاپن و دنیا گفت برای ساخت آخرین انیمیشن بلندش آماده می‌شود. کارگردان مطرح ژاپنی گفت آخرین فیلم انیمیشن بلند او ممکن است اولین فیلم انیمیشنی باشد که با استفاده از سیستم کامپیوتری می‌سازد.

میازاکی اکنون در حال کار روی یک فیلم کوتاه انیمیشن کامپیوتری با عنوان «بورو کاترپیلار» است که قرار است در موزه استودیو جیبلی در توکیو نمایش داده شود.

گفتنی است که این کارگردان ژاپنی سال ۲۰۱۳ اعلام بازنشستگی کرده بود اما دوباره به عرصه هنر بازگشت. میازاکی پس از بازنشستگی موقت خود با «شهر اشباح» به دنیای انیمیشن بازگشت. این فیلم حتی فروش «تایتانیک» را در ژاپن شکست و موفق به دریافت جایزه تصویر سال در جایزه آکادمی فیلم ژاپن شد و اولین فیلم انیمیشن برنده جایزه اسکار بود. به علاوه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را نیز از آن خود کرد.

از دیگر کارهای این کارگردان باتجربه، می‌توان به «باد می‌وزد» در سال ۲۰۱۳ و «پونیو» در سال ۲۰۰۹  که هر دو به پرفروش‌ترین فیلم‌های ژاپن بدل شده‌اند، اشاره کرد.

میازاکی علاوه بر کارگردانی، طراح، گرافیست، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم‌های پویانمایی است و همراه ایسائو تاکاهاتا، استودیوی پویانمایی جیبلی را بنا نهاد.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر